2010. július 21.

Szavaim, ti féltve őrzött kincsek!

Hát igen, van nekem már néhány szavam a tarsolyomban, de hiába is bíztatnál, hogy mondjak ezt meg azt, mert akkor biztosan nem fogok.
Először is meg kell ismerjelek, aztán meg kell szeresselek, de ehhez sok idő kell, s ha türelemes vagy, kedves Olvasó, akkor majd beszélni is fogok Hozzád. Ehhez pedig sok sok időt kell velem együtt eltöltsél.
Mindezek után pedig előveszem a tarsolyomat, kicsomagolom és megmutatom Neked mi rejtőzik benne. Egyszótagú és kétszótagú szavak fergeteges tánca, gyors egymásutánja, mert annyi mindent szeretnék elmondani és megmutatni Neked az én világomból!
Néha, ha csak egyedül vagyok, akkor is kicsomagolom a tarsolyomat, előveszek egy-két szót és játszok velük. Nálunk érdekes dolgok a szavak! Mámá néha sok sok szót ír le hosszú sorokba, máskor nagy könyvekben néz meg sok sok szót, máskor sok szót mond telefonon, de olyan is van, hogy csak keveset. A kutyákkal éppen úgy beszél, mint én. Rejtélyes dolgok ezek a szavak!
Tátá egészen más, nála számok vannak, ő azokat írja hosszú sorokba, teszi-veszi őket, még egy olyan kicsi gépe is, amin sok ilyen szám található. Olyan, mint a mobiltelefon, de nem mondják bele, hogy áló. Csak a számokat rajta, azokat nézik. Tátának sok ilyen van, már vagy kettőt el is rontottam...
Nekem pedig szavaim vannak, jól elrejtve. De ezek olyan játékszerek, amelyek mindig ott vannak ahol én vagyok. Nem kell betenni őket a játékos szekrénybe, nem kell kivinni az udvarra, sem az üzletbe, mindig velem vannak. Ha pedig előveszem őket, akkor mindenki azonnal játszani akar velem. Ilyenkor ők is előveszik az övéiket, és jön a sok sok mosoly.Ez szép!
Mámá sok szép szót tud, engem is többféle módon szólít: Iringó általában, Ingobingó ha játékos kedve van,Ingóbingórózsa ha valahová készülünk,
Ingó ha elcsavarogtam az udvarom, ha éppen esek le az ágyról, húzom magamra a függönyt vagy készülök megkóstólni a testápolót...
Ilyenek a szavak... szépek...néha mogorvák, néha selymesek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése